2013. december 18., szerda

19.Kapitólium

Venia valami trutyit ken az arcomra, hogy selymesebb legyen a bőröm. Legalább tíz percig mozdulatlanul ülök, amikor végre Venia visszajön és lemossa az arcomat. Mivel még csak köntösben vagyok, a nyakam kilátszik. Venia keze tele van mindenféle cuccal, de amikor meglátja, a nyakamat minden kihull belőle. Odaszökken mellém és a kezébe veszi a medálomat. Octavia és Flavius lépnek a szobába és elém tömörülnek. Mindegyikőjük meg akarja fogni AZT a nyakláncot, amit a viadalon kaptam Fallontól. Az arcom kezd viszketni attól a valamitől amit Venia az arcomra kent ezért megpróbálok a kezemmel jelezni nekik, hogy itt ülök. Venia észhez tér és leszedi, az arcomról a kencét majd kisminkel. Cinna jelenik meg kezén egy világos kellemes színű zöld ruhával. Türelmesen megvárja amíg Octavia kifesti a körmömet. Belebújtat a ruhába és a lábamra egy telitalpú csatos szandált ad. A hajamat Flavius begöndöríti és egy nagy masnit tesz bele. A ruha vékony pántos és deréktől egészen a combom közepéig bővül. A mellem alatt kis ékkövekkel van kirakva és egy kis kitűzőt pillantok meg rajta. A fecsegőposzáta. Ezek szerint a három órás adás alatt ez rajtam lesz. Teszek a cipőben néhány lépést és megállok az egész alakos tükör előtt. Most életemben először szépnek érzem magamat. Cinna a kezemnél fogva megforgat.
- Jól vagy? - kérdezi. Megrázom a fejemet. Valamiért úgy érzem, hogy neki elmondhatom mi bánt.
- Gyilkos lettem. - ülök le fejet rázva. Cinna mellém ül, és óvatosan magához ölel. Katniss lép a szobába és mosolyogva közli, hogy mennünk kell. Beszállunk a liftbe és elindulunk arra az emeletre ahol a kiképzés folyt. Az emlékek elöntik az elmémet. Itt ismertem meg Ulricát. Nyelek egyet a lift meg kinyílik. Nem sokára kezdődik, az adás ezért nekitámaszkodom valami keménynek és megpróbálom szabályozni a légzésemet. Nem sokára végig kell néznem a viadalt. Katniss megragadja a karomat és nem hagyja, hogy elessek. Oké lehet, hogy kicsit megőrültem, de ennyire nem. A légzésem még mindig nem állt helyére ezért hagyom, hogy Katniss megtartson. Rajta kívül nincsen senki a szobában ezért most ő az egyetlen támaszom. Cinna őt is kicsípte az alkalomra. Valami cuki kislányos ruha van, rajta ami szerintem rontja az imidzsét. Azt veszem észre, hogy Katniss már nincsen velem és egy fémlapon állok. Mintha megint az arénába készülnék. Először a felkészítő csapatot mutatják be. Utána Cinna jön majd Effie. Katniss először megy fel mentorként a színpadra és akkor én következem. Elindulok a színpadra és azt kívánom, bárcsak félúton megállna. De nem áll meg. Egyre feljebb megyek. Valami a szemembe világít. Reflektor. Szexi diáklány. Az én vagyok. A legszebb mosolyommal kezdek integetni a tömegnek és még puszit is kezdek dobálni nekik. Meglátom a sárga hajú Caesar Flickermant és odatipegek az egyszemélyes székhez és beleülök. Megigazítom a ruhámat és keresztbe dobom a lábamat. A székből Katnissre nézek, aki elégedetten bólint. Tökéletesen játszom a szerepemet. Caesar megdicséri a ruhámat és kezdődhet is az adás, amit minden évben a húgaimmal nézek végig és általában bealszom a végére. De, most ez az este értem van. Én nyertem meg a viadalt ezért most végig kell néznem a három órát. Lekapcsolják a fényeket és kezdődhet is a viadal. A címer után a sorsolással kezdik az egészet. Engem mutatnak, ahogy Ocean mellett állva elsápadok, amikor Katniss felolvassa a nevemet. Utána már a felvonulást mutatják. Fallont látom, aki aranyos búzaszemekkel díszített ruhában van mellette a bátyjával. Aztán Ulricát mutatják, aki a tehén jelmezében puszit dobál. Utána mi jövünk. Komoly arccal indul a szekerünk és elég unalmasnak nézünk ki. Elhajítjuk a sisakokat, ami azonnal felrobban. A bányászköpenyem egy ideig forog, körülöttem majd felém emelkedik, és iszonyatos hanggal felrobban. Komolyan már én is azt vártam, hogy a húscafatjaim szétrepülnek a közönség soraiban, de ez nem történt meg. Helyette csinosan integetni kezdtem. A pontozás következik. Nash pontszámát mutatják, majd az enyémet. 12. Még most is elég hihetetlen számomra. Fallon, Ulrica és Rochelle interjújából bevágnak néhány részletet. Az én interjúm végigmegy. Elhúzom a számat. Az ott nem Chanel Hebert. Az ott a Kapitólium bábja. Az én szemszögemből mutatják, ahogy felmegy a lift az arénába. Minden kiválasztott arcát látom a bőségszaru előtt. A gong után futni kezdek és megszerzem a késeket, az íjat tegezzel és egy táskát. Aztán azt mutatják, hogy Ulrica megöl egy fiút és rátámadnak. A lány holtan összeesik én meg futtában ordítani kezdek Ulricának aki felpattan és lohol utánam. Ezek után Fallont és a bátyját mutatják, ahogy harcoltak a tölgyesben. A következő felvétel az, amikor megérkezünk a patakhoz Ulricával. A szemem megtelik könnyel az emlékekre. Ulrica fehérneműben felmelegedett testtel beleugrik a jeges vízbe és ágyúdörgést hallunk. Időm sincsen sírni, mert már Horatio halálát látom. Aztán találkozok Yestinnel és Nashel és megölöm az előbbi fiút. Leápolom Nasht és már csókolózunk is. A jelenet után már a lavina elől menekülök és találkozok Fallonnal. Hagyom, hogy meggyászolja a bátyját és eltakarítom a havat. A nyakamhoz emelem a kezemet és megbizonyosodom róla, hogy a nyakamban van a nyaklánc. Egy pillanatig nem figyeltem oda, de már Carson halála jön. Aztán a hivatásosok beszélgetése. Fallonnal bemenekülünk a tölgyesbe és megtámadnak minket a mutáns madarak. Fallon ájultan összeesik a földön én meg azonnal ott termek mellette. Lehajtom a fejemet és mire megint felemelem már Clodagh elvágja a lány torkát és engem támad meg. Nash feltűnik a semmiből és megmenti az életemet. Saoirse leápolja a sebeimet. Elszégyellem magamat. Igen már az éjfürtös jelenetet mutatják. Utána egyből az jön amikor lezuhanok a fenyőről és Fallon nevét kezdem hajtogatni. Nash kétségbeesetten kenegeti a sebeimet, de látszik rajta, hogy csak tippel. Aztán a színészi képességeimet aláminősítő jelent következik, amikor elmutogatom Nashnek, hogy elment a hangom. Nem kell, sokat várni máris a búcsúnk jön és az ájulós éneklésem. Aztán jön a búcsúcsók és a végső menet. Rochelle bele állítja a baltát Nash fejébe én meg vérben forgó szemekkel, kócos hajjal megtámadom a tizenhárom éves lányt. Nem voltam abban a percben valami vonzó. Jé, hiszen ez nem is volt olyan régen. Beleszúrom a késemet Rochellebe és elájulok. A himnusz felharsan és mindenki feláll. Snow elnök nyomában egy kislánnyal bejön és győztessé koronáz. A szívem hevesebben kezd dobogni, ahogy a fejemhez nyúlok. Nyertem! Véget ér a közvetítés én meg felsóhajtok. Caesar elbúcsúzik a közönségtől és még a záróinterjúról kezd beszélni. Felállok és Katnisshez lépek. Ő tudja, hogy most mit érzek. Átöleli a vállamat és nem enged el egy pillanatra sem. Nem érzem magamat biztonságban. Valamiért nem. Az elnöki rezidenciába érve mindenféle fontos ember gratulál a győzelmemhez. Katnisst valaki elrabolja mellőlem és a közelgő esküvőről kezdi faggatni. Egy kezet érzek a vállamon. A szívem leáll, de akkor rájövök, hogy valaki biztosan csak gratulálni szeretne nekem.
- Ügyes voltál. - mondja. Megfordulok, és szembe találom magamat Peetával. Belekarolok, és úgy teszek, mintha el akarnám húzni, táncolni. Persze eszem ágában sincs táncolni csak tömegen kívűl szeretnék vele beszélni.
- Te tudtad, hogy Nash meg fog halni! - szólalok, meg mikor egy kicsit kintebb vagyunk a tömegből. Peeta lehajtja a fejét. Elmagyarázza, hogy Nash akarta az egészet. Hogy én nyerjem meg a viadalt. Hát kösz. Nem így akartam nyerni! Peeta bocsánatkérően rám vigyorog. Otthagyom, és inkább beállok fotózkodni. Nem sokkal pirkadat után megérkezünk a kiképzőközpont tizenkettedik emeletére. Egyedül megyek a szobámba és a fürdőbe vágtatok. Gyűlölök mindent, ami itt van. Most már nincsen sok hátra. Nem sokára otthon leszek. Apa, Colette, Cora, Ocean, Prim, Katniss, Peeta és még sorolhatnám. Nem sokára velük leszek. Selyem hálóingbe bújok és nyakig húzom a takarómat. Nem sokára otthon leszek. Biztonságban...

Tádám. meg is érkezett a rész! Este is nézzétek, mert még ma felrakom a 20. részt is! Ezekben a részekben ugye már nincsenek halottak ezért azon most szépen túl lépünk. Köszönöm Réka V a komit és köszönöm a pipákat. Figyeljétek a blogot mindjárt fenn lesz a rész. Lots Of Love Reni Everdeen :)                

1 megjegyzés: